Maak kennis met de 2025 KTM 450 SMR: een standaard in de wereld van supermoto, ontworpen voor wie op zoek is naar adrenaline en precisie op het circuit. De verbeterde 2025 KTM 450 SMR combineert geavanceerde technologie met de in races bewezen techniek van KTM. Het biedt ongeëvenaarde prestaties, wendbaarheid en vermogen. 

De recent vernieuwde 2025 KTM 450 SX-F vormt de basis voor de 2025 KTM 450 SMR. Met belangrijke verbeteringen aan het frame, de vork en de ergonomie wordt de lat opnieuw hoger gelegd.

De kampioenschapwinnende krachtbron van de 63 PK 450 cc SOHC staat al in de schijnwerpers, en de 2025 KTM 450 SMR profiteert van vele nieuwe updates die zijn doorgevoerd in de recent geüpdatete 2025 KTM SX-F-serie. De grootste en belangrijkste updates zijn aangebracht aan het frame, met zichtbare uitsparingen en wijzigingen in de dikte van de buiswand rond de voorkant. Ook de motor en de schokdemper zijn onder handen genomen.

Naast een gewichtsbesparing van 300 gram zijn deze structurele wijzigingen ontworpen om de flex-karakteristieken van het chassis en het gedrag in bochten te verbeteren, terwijl de algehele stabiliteit behouden blijft. Op dat laatste punt zorgen kleinere voetsteunen voor 2025 voor een optimale hoek en verkleinen ze het risico dat ze achter stoepranden vasthaken.

De 2025 KTM 450 SMR krijgt ook voor het eerst een verstelbare 48 mm WP XACT Closed Cartridge-vork. Deze heeft een nieuw concept waarbij de zuigers in het midden van de klep zitten, waardoor de oliestroom in de cartridge wordt geoptimaliseerd en olieschuimvorming wordt voorkomen. Hierdoor blijven de dempingseigenschappen behouden. Een nieuwe hydrostop in het laatste deel van de slag helpt om maximale reserves te behouden voor extreme situaties, zoals grotere sprongen of harde landingen.

Een WP XACT-schokdemper profiteert van een vernieuwde verbinding met verbeterde afdichtingen, en het linksysteem krijgt verbindingsbouten met een kleinere diameter. De afstelling komt rechtstreeks van het KTM Factory Racing Team en is grondig getest in zowel modderige als asfaltomstandigheden.

De 2025 KTM 450 SMR profiteert ergonomisch van nieuwe radiatorkappen met een bi-composiet kunststof op de bovenste en onderste flanken. Dit zorgt niet alleen voor een opvallende nieuwe look, maar helpt ook bij het koelen door de luchtstroom effectiever te geleiden.

De luchtinlaat, met een vernieuwde ééndelige inlaatmof en snorkelontwerp, voorkomt vervorming dankzij een robuustere en stijvere constructie, terwijl een vernieuwde tankrolbeugel het frame beschermt tegen slijtage en de plaatsing van de tank verbetert.

Aan de buitenkant zorgen de volledig oranje carrosserie, met rood en zwart in de vorm gegoten afbeeldingen, en een duurzamer zwart zadel voor een strakkere look. Tegelijkertijd communiceren ze de pure "READY TO RACE"-intenties van de 2025 KTM 450 SMR.

Net als bij eerdere generaties is de 2025 KTM 450 SMR uitgerust met Metzeler Racetec SM K1 Supermoto-banden, die op lichtgewicht ALPINA-velgen van 16,5 inch voor en 17 inch achter zijn geplaatst.

De 2025 KTM 450 SMR is grondig getest om te garanderen dat hij onder de meest extreme omstandigheden presteert. Supermoto World Championship-rijder Lukas Höllbacher heeft de capaciteiten van de machine laten zien in uiteenlopende omstandigheden, van de verzengende hitte van 40 graden op Spaans asfalt tot temperaturen onder nul op het ijs in Zweden. Deze slopende tests zorgen ervoor dat de 2025 KTM 450 SMR topprestaties kan leveren, ongeacht de omstandigheden.

Klik HIER om de testfase onder zware omstandigheden te bekijken.

De 2025 KTM 450 SMR is ontworpen om de toppositie in de Supermoto-categorie te behouden en is klaar om zichzelf te bewijzen door het voorwiel op te tillen.

De nieuwe 2025 KTM 450 SMR wordt gelanceerd vanaf de Mattighofen-productielijn en is vanaf september 2024 verkrijgbaar bij je dichtstbijzijnde geautoriseerde KTM-dealer.