Het is zover. Na jaren van uitgebreide ontwikkeling rolt nu de nieuwste, en allerbeste, generatie GASGAS trial motoren van de productielijn in Terrassa, Spanje. Alle zes de 2023-modellen - twee TXT GP en vier TXT RACING - stellen nieuwe normen voor de prestaties van trial motoren en staan garant voor een superleuke ervaring voor rijders van elk niveau. Vind de jouwe bij een GASGAS dealer bij jou in de buurt!


·         Nieuwe generatie GASGAS trial motoren onthuld in Terrassa, Spanje

·         Lange lijst van verbeteringen in zowel TXT RACING als TXT GP series

·         2023 GASGAS trial modellen leveren verbeterde betrouwbaarheid en rijeigenschappen.
 

Alle 2023 GASGAS trial motoren zijn direct herkenbaar, gedurfd, modern en meer rood dan ooit tevoren. Onder de gloednieuwe carrosserie, zijn de echte ontwikkelingen te vinden - in het rood gepoedercoate frame. Met een lange lijst van verbeteringen presteren en sturen de complete TXT RACING en TXT GP line-ups beter dan ooit. Naast de opvallende nieuwe look en het verbeterde rijgedrag is ook de betrouwbaarheid van de supercompacte, krachtige 2-taktmotoren verbeterd. Het eindresultaat: sterkere, robuustere motoren die super leuke, bewezen prestaties leveren!

 

Technische Highlights – TXT RACING

·         Nieuw lichtgewicht stalen frame gemaakt van gegoten en buisvormige onderdelen

·         Nieuwe aluminium voorhangers creëren een sterke verbinding tussen het balhoofd en een grotere skid plate

·         Nieuw bodywork met in-mold graphics en moderne styling

·         Nieuw, sterker koppelingsdeksel verbetert de duurzaamheid

·         Nieuw voetsteunontwerp voor betere controle

·         Nieuwe uitlaat en demper met super-duurzame eindkap

·         Nieuwe, herontworpen kickstarter voor beter starten

·         Nieuwe cilinderkop met verwisselbare inzetstukken voor aangepast vermogen

·         Nieuwe, kortere en verstelbare TECH-vork biedt 174,5 mm veerweg

·         NEKEN stuur en RENTHAL handvatten

·         TECH-schokdemper maakt een persoonlijke instelling van rebound en veervoorspanning mogelijk

·         BRAKTEC hydraulische koppeling en remmen

·         Sterke en lichtgewicht wielen met CNC gefreesde naven

·         Michelin Trial X11 banden voor en achter voor maximale tractie

·         Gepatenteerde 4/6-versnellingsbak

 

Technische Highlights - TXT GP

·         Nieuw lichtgewicht stalen frame gemaakt van gegoten en buisvormige onderdelen

·         Nieuw ontwikkelde, zwart geanodiseerde aluminium voorhangers creëren een sterke verbinding tussen het balhoofd en een grotere skid plate

·         Nieuwe carrosserie met in-mold graphics gestileerd in lijn met GASGAS Factory Racing

·         Nieuwe cilinderkop met verwisselbare inzetstukken voor aangepast vermogen

·         Nieuwe, herontworpen kickstarter voor beter starten

·         Nieuw NEKEN-stuur en RENTHAL-handvatten

·         Nieuw GASGAS Factory Racing-geïnspireerd stuurkussen

·         TECH-voorvork met 174,5 mm veerweg en een KASHIMA-coating voor verbeterde gevoeligheid

·         TECH TJ3-schokdemper is volledig instelbaar voor rijders om een persoonlijke set-up te creëren

·         CNC-bewerkte aluminium kroonplaten, geanodiseerd in zwart

·         BRAKTEC hydraulische koppeling en remmen

·         Sterke en lichtgewicht wielen met CNC-bewerkte naven en een lichtgewicht achtervelg

·         Michelin Trial X11 banden voor en achter voor maximale tractie

·         Gepatenteerde 4/6-versnellingsbak

·         FIM goedgekeurde remschijf achter

 

Dankzij de serieuze investeringen van PIERER Mobility AG, in combinatie met GASGAS' jarenlange passie en toewijding aan de trialsport, hebben we onze beste trial motoren ooit gecreëerd. Deze succesvolle alliantie tussen Europa's #1 motorfiets bouwer en GASGAS, de trial specialisten, heeft geleid tot een versterkt R&D team, een nieuw GASGAS Factory Racing trial team en een duidelijker, meer gedetailleerd testproces, wat direct heeft geleid tot de creatie van een geheel nieuwe generatie GASGAS trial motoren.

 

Ons doel op weg naar 2023 was eenvoudig: de best presterende GASGAS trial motoren bouwen die ooit zijn gemaakt! Naast het behoud van de beste, competitiegerichte aftermarket onderdelen, zijn de TXT RACING en TXT GP gamma's zo goed als volledig nieuw. Alles van de vorige generatie werd grondig geanalyseerd en vervolgens verfijnd of vervangen door betere, sterkere of lichtere onderdelen. De 2023 GASGAS trial line-up overtreft ruimschoots wat we ons ten doel hadden gesteld.

 

De nieuwste generatie GASGAS TXT RACING trial motoren, die de afgelopen twee jaar zijn ontwikkeld, leveren ongeëvenaarde prestaties en zien er nog beter uit. Bij het bouwen van onze geliefde TXT RACING-reeks heeft het garanderen van serieuze rijeigenschappen altijd bovenaan de lijst gestaan, die nu is aangevuld met nog meer kwaliteitsonderdelen om de zo belangrijke fun-factor naar indrukwekkende nieuwe niveaus te tillen voor 2023. De vier beproefde cilinderinhoudsmaten - 300cc, 280cc, 250cc en 125cc - blijven behouden, zodat rijders van alle leeftijden en niveaus de kans krijgen om iets heel speciaals te beleven.

 

De GP in de TXT GP staat voor Grand Prix, dus u weet dat deze range serieus is. De TXT GP, die meteen vanuit de showroom op het hoogste niveau kan meedraaien, is verkrijgbaar in twee klassieke cilinderinhoudsmaten - 300 cc en 250 cc. Speciaal ontworpen voor de serieuze rijders onder ons, zijn dit de allerbeste 2-takt trialmotoren die er te koop zijn.

 

De TXT RACING-modellen zullen vanaf eind augustus 2022 wereldwijd bij de dealers arriveren, terwijl de TXT GP trialmotoren kort daarna zullen arriveren.